Astma dziecięca po bakteryjnej kolonizacji dróg oddechowych u noworodków ad

4 tygodnie ago

Procedury walidacji danych i kontroli jakości były zgodne z wytycznymi dobrej praktyki klinicznej. Dane zbierano w Internecie podczas wizyt w jednostce badań klinicznych COPSAC. Ta baza danych została podwójnie sprawdzona na danych źródłowych przez zewnętrzny monitor i została następnie zablokowana. Ścieżka audytu była rutynowo uruchamiana. Bakterie dróg oddechowych
Bakterie dróg oddechowych badano u bezobjawowych noworodków w 1. i 12. miesiącu życia. Podczas gdy 1-miesięczne niemowlęta były poddawane sedacji, aby umożliwić badanie funkcji płuc, 8 lekarzy z klinicznej jednostki badawczej zasysało próbkę z obszaru dolnego odcinka gardła z miękkim cewnikiem ssącym przepuszczanym przez nos do gardła dolnego (patrz Dodatek dodatkowy dla Detale). Próbki hipofalii powtórzono u 12-miesięcznych przebudzonych niemowląt. Próbki zostały przetransportowane do laboratoriów mikrobiologicznych w ciągu 2 godzin po pobraniu i hodowane dla bakterii przy użyciu standardowych metod identyfikacji Streptococcus pneumoniae, Haemophilus influenzae, Moraxella catarrhalis, Staphylococcus aureus i Streptococcus pyogenes.9 Kryteria identyfikacji dla hodowanych gatunków zostały wybrane przed badaniem. Personel jednostki zajmującej się badaniami klinicznymi nie był świadomy wyników hodowli. Ponieważ niemowlęta były bezobjawowe, wyniki hodowli nie były zgłaszane rodzicom, a niemowlęta nie były leczone.
Kliniczne punkty końcowe
Pierwszorzędowym punktem końcowym była analiza podłużna utrzymujących się świszczących oddechów, określona według ścisłego algorytmu opartego na powtarzających się epizodach objawów świszczącego oddechu. Analiza przeżycia opisuje skumulowane ryzyko utrzymujących się świszczących oddechów w przeszłości, nie jest ograniczona do pacjentów z objawami w wieku 4 do 5 lat i nie należy jej mylić z rozpoznaniem astmy w wieku 5 lat. Przekrojowa diagnoza astmy w wieku 5 lat był niezależnym punktem końcowym zdefiniowanym jako typowe objawy astmy i był leczony wziewnymi kortykosteroidami i lekami ratującymi w dowolnej części roku przed osiągnięciem wieku 5 lat.
Objawy oddechowe były rejestrowane przez rodziców w dziennikach przez 5 lat. Świsty został zdefiniowany dla rodziców jako świszczący oddech lub gwizdanie dźwięków, zadyszka lub uporczywy kłopotliwy kaszel poważnie wpływający na samopoczucie niemowlęcia lub dziecka; obecność lub brak świszczącego oddechu zarejestrowano jako złożoną, zdekotomiczną (tak lub nie) punktację, jak opisano wcześniej.10 Opis objawów potwierdzono w książce (napisanej dla rodziców, dotyczącej świszczącego oddechu wczesnego dzieciństwa), która została zintegrowana z pamiętnikiem karty (patrz Dodatek dodatkowy i http://ipaper.dk/copsac/Asthma_in_young/). Lekarze w jednostce badań klinicznych dokonali przeglądu definicji objawów i wpisów w dzienniku z rodzicami podczas sesji klinicznych co 6 miesięcy, a także podczas ostrych epizodów świszczącego oddechu. Niemowlętom poddano pełne badanie fizykalne, a lekarze w jednostce badań klinicznych uzyskali historie z wykorzystaniem uporządkowanych pytań i kategorii odpowiedzi zamkniętych, koncentrując się na objawach, diagnozach, leczeniu, korzystaniu z opieki zdrowotnej, stylu życia u każdego dziecka, i środowisko domowe. Rodziny używały lekarzy w jednostce badań klinicznych (a nie lekarzy rodzinnych) do diagnozowania i leczenia wszelkich objawów związanych z oddychaniem lub atopią.
Epizod ospałości został określony na karcie pamiętnika jako 3 kolejne dni świszczącego oddechu, w którym to momencie rodzice zostali poproszeni o zabranie dziecka do jednostki badań klinicznych do badania
[patrz też: ginekolog na nfz wrocław, czynnik von willebranda, kardiolog ciechanów ]

0 thoughts on “Astma dziecięca po bakteryjnej kolonizacji dróg oddechowych u noworodków ad”