chirurg ortopeda wrocław prywatnie ad 5

Aby przeliczyć wartości dla TGF. na milimole na litr, pomnóż przez 4 × 10-8. Figura 3. Figura 3. Średnie (. SEM) stężenia TGF. w kontrolach i pacjentach. Legenda do rysunku 2 opisuje cztery grupy badawcze. TGF. mierzono przed (pręty stałe) i po (kreskowane kreski) przeszczepie szpiku kostnego (ryc. pokazuje czas pobierania próbek osocza). Liczby powyżej słupków są liczbami osób w każdej grupie, w której mierzono TGF.. Pacjenci ze zwłóknieniem mieli znacznie wyższe poziomy TGF. w osoczu przed przeszczepieniem (P = 0,003) niż pacjenci z grupy kontrolnej lub pacjenci bez zwłóknienia. Aby przeliczyć wartości dla TGF. na milimole na litr, pomnóż przez 4 × 10-8.
Stężenia TGF. u każdego pacjenta i kontroli pokazano na Figurze 2; linia ciągła przy 10 ng na mililitr przedstawia poziom 2 SD TGF. powyżej średniej wartości 6,1 ng na mililitr (2,4 x 10-7 mmol na litr) określonej w kontrolach (10 zdrowych dawców krwi). Średnie stężenia TGF. w każdej grupie badanej przedstawiono na rycinie 3. Gdy porównaliśmy poziomy TGF. zmierzone u pacjentów przed przeszczepieniem z poziomami w kontrolach, nie znaleźliśmy znaczącej różnicy (P> 0,1) między grupą kontrolną a pacjentami, którzy nie przeszedł on przez veno-okluzyjną chorobę lub zwłóknienie płuc po transplantacji. Natomiast poziomy TGF. w pretransplantacji u pacjentów, u których później występowała choroba zwyrodnienia żył wątrobowych lub zwłóknienie płuc, były istotnie wyższe (p = 0,003) niż u osób z grupy kontrolnej iu pacjentów bez zmian zwłóknieniowych w płucach lub wątrobie.
Tabela 3. Tabela 3. Średnie (. SEM) poziomy TGF. i liczba płytek krwi przed i po autologicznym transplantacji szpiku kostnego. Po autologicznym przeszczepie szpiku kostnego obserwowano znaczny spadek (P <0,001) poziomu TGF. u pacjentów z następującą dalej veno-okluzyjną chorobą lub zwłóknieniem płuc (Figura 2 i Figura 3). Ten spadek towarzyszył znacznemu zmniejszeniu liczby płytek po chemioterapii wysokimi dawkami (Tabela 3). Przeciwnie, poziomy TGF. w osoczu pozostały niezmienione (P> 0,1) u pacjentów, którzy nie mieli choroby zwyrodnienia żył wątrobowych lub zwłóknienia płuc, nawet jeśli ich liczba płytek krwi zmniejszyła się w tym samym stopniu co liczba pacjentów, u których wystąpiły te objawy. powikłania. Chociaż zaobserwowano istotną różnicę w poziomach TGF. w pretransplantacji między grupami z chorobami żył wątrobowych i zwłóknieniem płuc a grupą bez tych zmian, jak zauważono powyżej, nie było znaczącej (P> 0,1) różnicy w poziomach po transplantacji wśród te trzy grupy.
Tabela 4. Tabela 4. Pomiary przed transplantacją TGF. w osoczu jako predyktor wątroby i włóknienia płuc po chemioterapii wysokodawkowej i autologicznym transplantowaniu szpiku kostnego. Aby przetestować przydatność poziomu TGF. jako wskaźnika zwiększonego ryzyka wystąpienia veno-okluzyjnej choroby lub zwłóknienia płuc po zastosowaniu wysokodawkowej chemioterapii i autologicznego przeszczepu szpiku kostnego, czułość, swoistość oraz dodatnie i ujemne wartości predykcyjne tego markera zostały obliczone. Aby wykonać te obliczenia, górną granicę normalnych poziomów TGF. w osoczu ustalono na poziomie 10 ng na mililitr, co stanowiło 2 SD powyżej wartości średniej u osób zdrowych (ryc. 2)
[patrz też: gliceryna na włosy, czynnik von willebranda, kardiolog ciechanów ]

0 thoughts on “chirurg ortopeda wrocław prywatnie ad 5”