chirurg ortopeda wrocław prywatnie ad 6

Uzyskane wartości (Tabela 4) wykazały, że poziom TGF. mierzony w osoczu po chemioterapii indukcyjnej, ale przed wysokodawkową chemioterapią i przeszczepem był bardzo dobrym wskaźnikiem, którzy pacjenci mieliby następnie następować zwłóknienie płucne lub chorobę veno-okluzyjną (lub obydwie) po chemioterapia i transplantacja. Jeśli stężenie TGF. w osoczu było większe niż 10 ng na mililitr, można było przewidzieć z dokładnością większą niż 90 procent, że rozwinie się albo choroba żył wątrobowych, albo zwłóknienie płuc (tj. Dodatnia wartość predykcyjna wynosi> 90 procent). Podjęto również próbę ustalenia, czy rozwój zwłóknienia płuc lub choroby żylno-wątrobowej wątroby był związany z którąkolwiek z zmiennych wymienionych w Tabeli 1. Nie mogliśmy znaleźć żadnej znaczącej różnicy w wartościach średnich dla tych czynników klinicznych pomiędzy pacjentami z tymi powikłaniami po transplantacja i osoby bez nich (P> 0,1 we wszystkich przypadkach). Co więcej, nie było korelacji między żadnym z czynników a poziomami TGF. przed przeszczepem w trzech grupach pacjentów (dane nie przedstawione).
Tabela 5. Tabela 5. Stężenie TGF (.) w odniesieniu do obciążenia nowotworowego u pacjentów z niewydolnością wątroby lub płuc. Aby zbadać możliwość wytworzenia TGF. przez nowotwór, określono zależność między ciężarem guza, mierzoną maksymalnym rozmiarem guza i liczbą węzłów chłonnych uczestniczących w raku, a stężeniem TGF. w osoczu przed przeszczepem (Tabela 5). Nie stwierdzono znaczących różnic w poziomach TGF. w pretransplantacji, gdy porównywano pacjentów w zależności od liczby zaangażowanych węzłów chłonnych lub największego wymiernego wymiaru nowotworu (przed chemioterapią indukcyjną).
Rozważyliśmy również możliwość, że pacjenci z nowotworem w stadium IV, którzy wcześniej otrzymali chemioterapię (przed włączeniem ich do badania przeszczepu szpiku kostnego) mogą być narażeni na zwiększone ryzyko powikłań toksycznych w porównaniu z pacjentami, którzy wcześniej nie otrzymali chemioterapii. Porównanie to można było przeprowadzić tylko w grupie z chorobą veno-okluzyjną wątroby, ponieważ żaden pacjent w innych grupach nie był wcześniej leczony chemioterapią. Nie stwierdziliśmy żadnej różnicy (P> 0,1) w poziomach TGF. w pretransplantacji pomiędzy pacjentami, którzy otrzymali wcześniej chemioterapię, a tymi, którzy jej nie otrzymali, co sugerowało, że poprzednia chemioterapia niekoniecznie zwiększała ryzyko występowania veno-okluzyjnych chorób w tej grupie.
Dyskusja
Wątroba żył wątrobowych i zwłóknienie płuc są głównymi przyczynami chorobowości i umieralności po przeszczepie szpiku kostnego na raka. Wiele czynników klinicznych określa populacje pacjentów ze zwiększonym ryzykiem rozwoju tych powikłań, 1,2,41-46, ale żaden z tych czynników klinicznych nie był przydatny w ocenie ryzyka u konkretnego pacjenta. Nasze badanie wskazuje, że stężenie TGF. w osoczu, jeśli mierzone po chemioterapii indukcyjnej, silnie koreluje z rozwojem zwłóknienia płuc lub choroby żylno-wątrobowej wątroby po wysokodawkowej chemioterapii i autologicznym transplantacji szpiku kostnego.
Pacjenci najbardziej podatni na zwłóknienie płuc lub chorobę veno-okluzyjną po chemioterapii wysokimi dawkami i autologicznym przeszczepem szpiku kostnego mają podwyższony poziom TGF. przed przeszczepieniem
[więcej w: ginekolog na nfz wrocław, olej ryżowy na włosy, lista oczekujących na leczenie sanatoryjne ]

0 thoughts on “chirurg ortopeda wrocław prywatnie ad 6”