Choroba tarczycy w praktyce klinicznej

2 tygodnie ago

Gruczoł tarczycy był w wiadomościach w ciągu ostatnich kilku lat, wraz z byłym prezydentem George em Bushem i Barbarą Bush postawił diagnozę choroby Gravesa. Chociaż tyreotoksykoza małżeńska (być może teraz godna eponimem choroba Busha ) nie ma jasnej przyczyny – choć wspólny stres u osób predysponowanych genetycznie jest równie prawdopodobny jak każdy inny – i jest dość rzadki, to zachowuje się internista, aby być świadomym zwiększonego ryzyka chorób autoimmunologicznych, zwłaszcza z udziałem tarczycy, u potomstwa pacjentów z chorobą Gravesa-Basedowa. W populacji ogólnej dysfunkcja gruczołu tarczowego jest stosunkowo powszechna w każdym wieku. U noworodka częstotliwość (1 na 4000) jest trzykrotnie wyższa niż w przypadku fenyloketonurii, a konsekwencje niepowodzenia diagnostycznego są równie katastrofalne. Niedoczynność tarczycy Frank występuje u co najmniej 3 procent populacji w wieku powyżej 60 lat, ale podwyższone stężenie tyreotropiny w surowicy może być obecne w kolejnych 6 do 9 procentach na podstawie badań przesiewowych populacji. Czy należy leczyć wszystkich tych pacjentów. Nie ma ostatecznej odpowiedzi dotyczącej opieki nad bezobjawowym pacjentem w podeszłym wieku z granicą wzniosu stężenia tyreotropiny w surowicy, a różni tyroolodzy przedstawią różne zalecenia. Guzki tarczycy występują do 7 procent populacji dorosłych, a 10 procent z nich jest złośliwych. W jaki sposób należy podchodzić do tych przypadków i nimi zarządzać.
Te typowe problemy wyraźnie pokazują, że na choroby tarczycy codziennie spotyka się intensywny internista. Gdzie powinien zwrócić się o wskazówki. Chociaż niektórzy pacjenci muszą być skierowani do specjalisty endokrynologicznego, inni mogą łatwo zostać poproszeni przez lekarza rodzinnego. Sekcje tarczycy w ogólnych podręcznikach medycyny często nie rozwiązują w pełni praktycznych problemów związanych z zarządzaniem. Inne podręczniki, takie jak Werner i Ingbar s The Thyroid, redagowane przez LE Bravermana i RD Utigera (wyd. Szósty Philadelphia: JB Lippincott, 1991), są dobre dla miłośników tarczycy, ale mogą być zniechęcające, gdy szuka się odpowiedzi na jedno pytanie. . Dr McDougall, który jest profesorem radiologii i medycyny w Stanford, ma bogate doświadczenie w badaniu i leczeniu chorób tarczycy, co wyraźnie widać w podręczniku, który napisał: Choroba tarczycy w praktyce klinicznej. Nieczęsto w dzisiejszych czasach podręczniki są pisane przez jednego autora, a czytanie jest odświeżające i ma wszystkie zalety równości stylu. Książka jest wygodnie zorganizowana, z początkowymi rozdziałami poświęconymi anatomii i embriologii, fizjologii, testom czynności tarczycy i badaniu klinicznemu. Po nich następuje uporządkowany przegląd nadczynności tarczycy i niedoczynności tarczycy, guzków tarczycy, raka i zapalenia tarczycy. Cenną cechą na końcu każdego rozdziału jest sekcja zatytułowana Fakty kluczowe , która zwięźle podsumowuje wiadomość na wynos .
Podobnie jak w przypadku wszystkich podręczników, można znaleźć błędy lub pominięcia. Dyskusja na temat roli hormonu uwalniającego thryotropinę stwierdza, że hormon uwalniający tyreotropinę nie powoduje wzrostu hormonu wzrostu w akromegalii. Jednak taka paradoksalna reakcja występuje u 50 procent pacjentów z akromegalią i jest diagnostycznie przydatna w monitorowaniu odpowiedzi na leczenie.
Rodzinne dysalbuminemii, ale nie nadreaktywność błon śluzowych nadmiaru toksyn jest omawiany jako przyczyna podwyższonego poziomu tyroksyny u osoby z eutyreozą Chociaż uznaje się, że osoby z niedoczynnością tarczycy mają skłonność do krwawień (nabytą chorobę von Willebranda), autor uważa, że rzadko jest to problem kliniczny. Należy jednak pamiętać, że leczenie aspiryną z powodu choroby niedokrwiennej serca może prowadzić do poważnego i zagrażającego życiu krwotoku u pacjenta z niedoczynnością tarczycy. Rozumiem, że skanowanie tarczycy wykonuje się przy pomocy jodu-123, a nie technetu-99m, ponieważ ten ostatni okazjonalnie pokazuje, że guzek jest gorący , gdy pierwszy wskazuje, że jest zimny . Niestety, problem jest jeden. ekonomii. Jod-123 ma krótki okres półtrwania (12 godzin), a jeśli pacjent nie pojawi się na skanie, nie może być ponownie użyty dla kogoś innego następnego dnia.
Ta krytyka nie powinna jednak umniejszać ogólnej wartości tej książki. Internistom, którzy są zainteresowani w leczeniu zaburzeń tarczycy, pomocne będzie trzymanie tego podręcznika pod ręką.
Ivor Jackson, MD
Szpital Rhode Island, Providence, RI 02903

[podobne: przeglądarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe, hipotermia terapeutyczna, ferrytyna cena badania ]