Indukcja porodu i cesarskiego cięcia

4 tygodnie ago

width=680Podstawą opieki położniczej jest pozornie prosty rachunek: kiedy korzyści z porodu są większe niż korzyści wynikające z kontynuacji ciąży? Jednak to stwierdzenie nie jest proste, biorąc pod uwagę potencjalnie sprzeczne potrzeby matki i potrzeb jej potomstwa, które należy uwzględnić zarówno w celu zmaksymalizowania zdrowia matki, jak i zdrowia okołoporodowego. W przypadku braku powikłań matczynych lub płodowych, obecny konsensus faworyzuje rozważanie porodu od 41 tygodnia 0 dni do 42 tygodnia 0 dni ciąży. Ponadto, w przypadku tych kobiet, poród zalecany jest po 42 tygodniach 0 dniach i nie później niż 42 tygodniach 6 dni ciąży, biorąc pod uwagę wzrost zachorowalności i umieralności okołoporodowej w tych ciążach. Tak więc indukcja przed 41 tygodniami 0 dni ciąży w przypadku braku powikłań nie uważa się za wskazane medycznie.
Jedną z rozważań, które tradycyjnie dowiodły równowagi w kontynuowaniu ciąży, jest obawa, że indukcja porodu może zwiększać ryzyko cesarskiego cięcia, szczególnie wśród rodzeństwa. To przekonanie opiera się na wynikach wielu badań obserwacyjnych, w których wyniki kobiet poddanych indukcji porównywano z wynikami kobiet, które miały spontaniczną pracę.2 Jednak spontaniczna praca nie jest kliniczną strategią , a zatem nie jest odpowiednią porównanie.
Badania obserwacyjne, w których wyniki u kobiet poddanych indukcji porównywano z wynikami uzyskanymi u kobiet, które otrzymywały leczenie zachowawcze, na ogół nie wykazały zwiększonego ryzyka cesarskiego cięcia u kobiet poddanych indukcji.3-6 Jednak badania, które badały, czy w nieobecności powikłań, indukcja porodu przed 41. tygodniem ciąży wiąże się z niekorzystnym wynikiem w okresie okołoporodowym lub okołoporodowym, które były zbyt małe, aby kierować praktyką kliniczną.
W tym wydaniu czasopisma Walker i in. 8 próbowali naprawić tę lukę w dowodach. Przekazują wyniki badania, w którym ponad 600 kobiet, które ukończyły co najmniej 35 lat, zostało losowo przydzielonych do porodu indukcyjnego między 39 tygodniem 0 dni a 39 tygodniami 6 dni ciąży lub planowanym czasem leczenia. Badanie to zostało przeprowadzone, aby wykryć co najmniej 36% względną różnicę między dwiema grupami pod względem częstości cesarskiego cięcia. Łącznie 32% kobiet przydzielonych do grupy indukcyjnej, w porównaniu z 33% kobiet przydzielonych do grupy oczekującej, przeszło cesarskie cięcie (względne ryzyko, 0,99, 95% przedział ufności, 0,87 do 1,14). Nie stwierdzono istotnych różnic między grupami w innych niekorzystnych wynikach u matek lub w okresie okołoporodowym, ale takie wyniki były niezbyt częste.
Na podstawie wyników tej próby przedwczesne byłoby zmiana zaleceń dotyczących terminu porodu w niepowikłanych ciążach. Chociaż badanie nie wykazało uszkodzeń wywołanych indukcją w 39. tygodniu ciąży, nie wykazało również korzyści i można argumentować, że interwencje lekarskie w ogóle oraz interwencja w naturalny postęp ciąży powinna być przeprowadzana tylko kiedy wykazano świadczenie.
Ponieważ badanie to nie zostało zaprojektowane lub odpowiednio zasilone, aby ocenić różnice w wynikach okołoporodowych, niezależnie od tego, czy indukcja porodu w 39. tygodniu ciąży wpływa na te wyniki, pozostaje nieznana. Nie wiemy, czy wyniki tego badania można uogólnić na kobiety w wieku poniżej 35 lat lub czy wyniki będą się różnić w zależności od tego, czy kobiety wymagają dojrzewania szyjki macicy. Wreszcie, kobiety w tym badaniu otrzymały opiekę w Wielkiej Brytanii, która ma system opieki zdrowotnej, który różni się od systemu w Stanach Zjednoczonych w sposób, który mógłby wpłynąć na związek między indukcją pracy a cesarskim cięciem; różnice te obejmują większą liczbę porodów czynnych w Wielkiej Brytanii9
Autorzy zauważają potrzebę większego badania, aby przetestować wpływ indukcji na martwego urodzenia i niezwykłe niekorzystne wyniki noworodków . Jestem głównym badaczem takiego badania (numer ClinicalTrials.gov, NCT01990612), który jest obecnie w toku Jednostki medycyny macierzy-płodowej Sieć Eunice Kennedy Shriver Narodowy Instytut Zdrowia Dziecka i Rozwoju Człowieka. Ta próba, która obejmuje docelową grupę 6000 kobiet, ma na celu zidentyfikowanie różnic w wynikach okołoporodowych u nieródek płodów z niepowikłaną ciążą pojedynczą, które są losowo przypisywane do indukcji między 39 tygodniem 0 dni a 39 tygodniami 4 dni ciąży lub planowanym dawkowaniem. Proces jest więcej niż w połowie ukończony.
Chociaż próba Walkera i in. nie został zaprojektowany w celu oceny wpływu indukcji porodu na poród martwego dziecka i niekorzystne wyniki noworodków, wnosi istotny wkład w wiedzę medyczną
[przypisy: dermatologia estetyczna, gdynia psycholog, dermatologia ]
[patrz też: leki od a do z, echo serca poznań, internista pruszków ]

0 thoughts on “Indukcja porodu i cesarskiego cięcia”