Jednowy w porównaniu z dwuczesciowym przeszczepem krwi pepowinowej

1 miesiąc ago

Wagner i in. (Wydanie 30 października) przedstawiają wyniki transplantacji jednej względem dwóch jednostek krwi pępowinowej i wskazują, że lepszy wynik w zakresie dopasowania HLA był związany z niższym odsetkiem przeżycia wolnego od choroby. Można by oczekiwać częściowego stopnia korelacji pomiędzy bliskością dopasowania jednostek a bliskością dopasowywania dawcy-biorcy, ale byłoby interesujące, aby oddzielić te dwa typy dopasowywania i zobaczyć, jak każdy rodzaj niedopasowania może korelować z typami niepowodzenia leczenia. W szczególności, niedopasowanie HLA między dwiema jednostkami może nie zakłócać początkowej proliferacji każdej jednostki, tak że pacjent może odnieść korzyść wcześnie po otrzymaniu wyższej dawki przeszczepionych komórek. Później, ponieważ każda jednostka ma szansę na proliferację do bardziej skutecznej masy immunologicznej, niedopasowanie HLA może spowodować, że każda jednostka będzie zakłócać dalszą p roliferację drugiej jednostki. Niedopasowanie między dwiema jednostkami może również potencjalnie modulować zdolność każdej jednostki do wytwarzania przewlekłej choroby przeszczep przeciwko gospodarzowi (GVHD). Neil J. Nusbaum, JD, MD Veterans Affairs Central Western Massachusetts Healthcare System, Leeds, MA com Opinie wyrażone w niniejszym liście są opiniami autora i niekoniecznie odzwierciedlają opinie Departamentu Spraw Weteranów. Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Wagner JE Jr, Eapen M, Carter S, i in. Jedno- lub dwuczęściowy przeszczep krwi pępowinowej w przypadku nowotworów hematologicznych. N Engl J Med 2014; 371: 1685-1694 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Wagner i jego współpracownicy opisują brak przewagi w przeżyciu wśród dzieci i młodzieży po podwójnym transplantacji krwi pępowinowej. W odniesieniu do gorszego odzyskiwania płytek krwi po przeszc zepie w dwóch jednostkach niż po przeszczepieniu pojedynczych jednostek, jedyną hipotezą była potencjalna zależność z wyższą stawką GVHD. Dodatkowe informacje byłyby przydatne przy rozważaniu innych wyjaśnień. W szczególności, czy autorzy mogą dostarczyć danych na temat charakterystyki przeszczepu w grupie dwujednostkowej, w odniesieniu do której ostatecznie wszczepiono jednostki (jednostki dominujące)? Porównanie charakterystyki tych jednostek dominujących z cechami pojedynczej grupy może dostarczyć dodatkowych wglądów w wyniki obu grup. Po tym przełomowym badaniu należy podjąć podobne badanie u dorosłych. Stwierdzenie, że wielu dorosłych nie miałoby wystarczającej pojedynczej jednostki powinno zostać poddane ponownej ocenie w świetle doniesień o skutecznych strategiach z mniejszymi dawkami komórek.1 Ponadto, potencjalny korzystny efekt większego niedopasowania HLA, jak wcześniej sugerowano, 1,2 należy podkreślić. Jeśli zostanie potw ierdzona, może zakwestionować obecne zalecenia dotyczące wyboru przeszczepu krwi pępowinowej jedno- lub dwuczęściowej. Jaime Sanz, MD, Ph.D. Guillermo F. Sanz, MD, Ph.D. Miguel A. Sanz, MD, Ph.D. Hospital Universitari i Polit?cnic La Fe, Walencja, Hiszpania es Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 2 Referencje1. Sanz J, Wagner JE, Sanz MA, i in. Mieloablacyjny przeszczep krwi pępowinowej u osób dorosłych z ostrą białaczką: porównanie dwóch różnych platform transplantacyjnych. Biol Blood Marrow Transplant 2013; 19: 1725-1730 Crossref Web of Science Medline 2. Atsuta Y, Kanda J, Takanashi M, i in. Różny wpływ różnicy HLA na wyniki przeszczepu po przeszczepie pojedynczych komórek krwi pępowinowej między pacjentami pediatrycznymi i dorosłymi z białaczką. Haematologica 2013; 98: 814-822 Crossref Web of Science Medline Odpowiedź Autorzy odpowiadają: Obserwacja, że większe niedopasowanie HLA wiąże s ię z lepszym przeżyciem bez choroby po transplantacji krwi pępowinowej jest wyraźnie prowokująca i wymaga dodatkowej oceny. Pytanie postawione przez Nusbauma dotyczące dalszego wytłumaczenia mechanizmu lub mechanizmów zaangażowanych w to powiązanie – konkretnie, oddzielenie efektu dopasowania między dwiema jednostkami w porównaniu do dopasowania dawcy-biorcy – jest ważne, ale niestety było poza zakresem naszego badania. Złożoność podwójnej jednostkowej transplantacji krwi pępowinowej, w której musimy wziąć pod uwagę wpływ dopasowania HLA w sześciu kierunkach zamiast dwóch, a także zrozumieć efekt dopasowania HLA przeważającej jednostki odpowiedzialnej za hematopoezę w perspektywie długoterminowej, wymaga znacznie większych rozmiarów próbek w każdej podgrupie, aby uzyskać sensowną analizę. W odpowiedzi na uwagi Sanza i współpracowników: my również jesteśmy szczególnie zainteresowani oddzieleniem efektu wszczepienia od jednostki niehigra ntu u biorców podwójnego przeszczepu krwi pępowinowej Jest to jednak również złożona an [patrz też: nefrolog, lekarz urolog, nefrolog Wrocław ]

[więcej w: leki od a do z, echo serca poznań, internista pruszków ]

0 thoughts on “Jednowy w porównaniu z dwuczesciowym przeszczepem krwi pepowinowej”