Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” ad 5

Objawy choroby wywołane przez burgdorferi i pop-boreliozę Raport Phillipsa i współpracowników39 jest często przytaczany, aby zapewnić poparcie dla hipotezy o przetrwałej infekcji B. burgdorferi. Wskazali oni, że wykryli B. burgdorferi w próbkach krwi od 43 z 47 pacjentów, którzy otrzymali lub otrzymywali przedłużoną terapię antybiotykową w leczeniu przewlekłej boreliozy (91%). Inni badacze nie byli w stanie odtworzyć tych wyników u pacjentów z dobrze udokumentowanym syndromem choroby po przebytym boreliozie.32,40-42 Ponadto, Phillips i współpracownicy zastosowali nowe pożywki hodowlane, które w szczególności obejmowały wodę z kranu Detroit; podłoże to okazało się bakteriobójcze dla B. burgdorferi41. W przeciwieństwie do wyników z ich raportu 39 B. burgdorferi nie mogło być wykryte w żadnej z 843 próbek krwi lub płynu mózgowo-rdzeniowego, badanych za pomocą hodowli lub polimerazy reakcja łańcuchowa (PCR) od 129 pacjentów włączonych do dwóch kontrolowanych badań terapeutycznych.32,40 Ponadto, w zdecydowanej większości pacjentów nie było dowodów serologicznych na zakażenia odcisków.
W innym raporcie wykryto DNA B. burgdorferi za pomocą PCR w próbkach moczu od prawie trzech czwartych z 97 pacjentów, którzy otrzymali diagnozę przewlekłej boreliozy.43 Jednak autorzy nie przeprowadzili sekwencji amplikonów, aby potwierdzić, że DNA był z B. burgdorferi. Tak wysoki odsetek pozytywnych wyników wśród pacjentów, którzy byli intensywnie leczeni antybiotykami, jest mało prawdopodobny, jeśli wziąć pod uwagę, że tylko z 12 próbek moczu (8%) z nieleczonych pacjentów z rumieniem wędrującym okazała się pozytywna w starannej ocenie tej techniki. wartość jako test diagnostyczny.44 Co więcej, wykrywanie bakteryjnego DNA niekoniecznie jest wskaźnikiem aktywnego zakażenia lub choroby klinicznej45. Głównym pytaniem nie jest to, czy kilka krętków może przetrwać po leczeniu antybiotykami, ale czy chorobę kliniczną można przypisać ich obecność.
Jest wysoce nieprawdopodobne, aby zespół post-boreliozy był konsekwencją okultystycznej infekcji ośrodkowego układu nerwowego. Wniosek ten jest oparty na dowodach, takich jak brak zapalenia w płynie mózgowo-rdzeniowym, 32,33 negatywne wyniki obu kultur i testy PCR dla B. burgdorferi w płynie mózgowo-rdzeniowym, 32.40 brak strukturalnych nieprawidłowości miąższu mózgu, 46 i normalna funkcja neurologiczna, bez wpływu antybiotykoterapii (w porównaniu z placebo) na funkcje poznawcze.33,34
Dodatkowym dowodem przeciwko hipotezie, że przewlekłe objawy są spowodowane trwałą infekcją, jest fakt, że przeciwciała przeciwko B. burgdorferi u wielu z tych pacjentów są niewykrywalne, co jest niezgodne z dobrze ustaloną immunogennością lipoprotein krętków.13,14,20, 29,32,47 Pacjenci, u których nie powiodło się leczenie większości chorób zakaźnych, w tym kiły, mają zazwyczaj utrzymujące się lub rosnące miana przeciwciał z powodu ciągłej stymulacji komórek B przez antygeny drobnoustrojowe.
Tabela 3. Tabela 3. Dowody przeciwko aktywnej infekcji u pacjentów z objawami subiektywnymi trwającymi dłużej niż 6 miesięcy po leczeniu antybiotykami w chorobie z Lyme
[przypisy: echo serca poznań, ziemia okrzemkowa allegro, olej ryżowy na włosy ]

0 thoughts on “Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” ad 5”

1. [..] Blog oznaczyl uzycie nastepujacego fragmentu aparaty ortodontyczne Clear Aligner[…]