Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” ad

Diagnostyka laboratoryjna boreliozy i przewlekłej boreliozy w Ameryce Północnej. Aby uzasadnić tę diagnostyczną rację, wykorzystano kilka linii rozumowania. Jednym z nich jest niesprawdzone i bardzo nieprawdopodobne założenie, że przewlekłe zakażenie B. burgdorferi może wystąpić przy braku przeciwciał przeciwko B. burgdorferi w surowicy (tabela 2). Negatywne wyniki testów serologicznych są często przypisywane poprzedniej antybiotykoterapii lub teorii, że przewlekłe zakażenie B. burgdorferi tłumi humoralną odpowiedź immunologiczną; żadna teoria nie jest dobrze poparta danymi naukowymi.12-14 Kiedy lekarze, którzy diagnozują przewlekłą boreliozę, uzyskują testy laboratoryjne, aby zapewnić wsparcie dla swoich diagnoz, często polegają w dużej mierze na laboratoriach specjalistycznych z Lyme . Takie laboratoria mogą przeprowadzać niezatwierdzone nie są regulowane przez Food and Drug Administration, lub mogą wykonywać standardowe testy serologiczne, interpretowane przy użyciu kryteriów, które nie opierają się na dowodach.11,12,15-17
Po ustaleniu rozpoznania chronicznej boreliozy pacjenci są zwykle leczeni przez wiele miesięcy i lat wieloma środkami przeciwdrobnoustrojowymi, z których niektóre są nieaktywne in vitro przeciw B. burgdorferi.2,5,18-20 Antybiotyki mogą być przepisywane jednocześnie lub sekwencyjnie. i często są podawane pozajelitowo. Sporadycznie pacjenci ci są leczeni niekonwencjonalnymi i bardzo niebezpiecznymi metodami, takimi jak iniekcje bizmutu lub celowe szczepienie plazmasmą w celu wywołania malarii.2, 21, 22 Żadne inne zakażenie wywołane przez krętek, w tym neurologiczne powikłania kiły trzeciorzędowej, nie jest zarządzane w analogiczny sposób. 2,23 Czas leczenia często przepisywany w przewlekłej boreliozie często przewyższa nawet konwencjonalny sześciomiesięczny cykl leczenia z powodzeniem stosowany w większości przypadków gruźlicy.
Kategorie przewlekłej choroby z Lyme
Ryc. 1. Ryc. 1. Cztery dominujące kategorie chorób związanych z przewlekłą boreliozą. Tylko pacjenci z chorobą w kategorii 4 mają objawy choroby po przebytym boreliozie.
Diagnozy przewlekłej boreliozy wydają się w większości wypadać w jednej z czterech kategorii (ryc. 1) .8-10 Pacjenci z chorobą w 1. kategorii nie mają obiektywnych objawów klinicznych ani laboratoryjnych dowodów zakażenia B. burgdorferi i otrzymują diagnozę na podstawie obecności niespecyficznych objawów, takich jak zmęczenie, nocne poty, ból gardła, powiększone węzły chłonne, sztywność karku, bóle stawów, bóle mięśni, kołatanie serca, ból brzucha, nudności, biegunka, zaburzenia snu, słaba koncentracja, drażliwość, depresja, ból pleców, ból głowy, i zawroty głowy.5 Objawy niespecyficzne, takie jak te, są częste, a niektóre występują u ponad 10% ogółu populacji, niezależnie od tego, czy borelioza jest endemiczna w tym rejonie.24,25
Pacjenci z chorobą w kategorii 2 mają rozpoznane choroby lub zespoły inne niż borelioza. Tacy pacjenci mogą lub nie mieli historii choroby z Lyme. Otrzymali błędną diagnozę lub diagnozę (np. Stwardnienie rozsiane), których niechętnie akceptują i poszukiwali alternatywnej diagnozy od lekarza gotowego leczyć je w przypadku chronicznej boreliozy.
Dane z badań pacjentów poddanych ponownej ocenie w akademickich centrach medycznych sugerują, że większość pacjentów z przewlekłą boreliozą ma chorobę kategorii lub 2. 8-10 Ponieważ pacjenci w tych dwóch kategoriach nie mają dowodów na aktywne zakażenie
[przypisy: przeglądarka skierowań, ziemia okrzemkowa allegro, ginekolog na nfz wrocław ]

0 thoughts on “Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” ad”