Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” cd

potencjalna korzyść z leczenia antybiotykami, poza efektem placebo, można by przypisać działaniu przeciwzapalnemu lub innym nieantybakteryjnym działaniom antybiotyków.26 Leczenie antybiotykami u tych pacjentów nie jest uzasadnione. Pacjenci z chorobą w kategorii 3 nie mają historii obiektywnych objawów klinicznych, które są zgodne z chorobą z Lyme, ale ich próbki surowicy zawierają przeciwciała przeciwko B. burgdorferi, jak określono za pomocą standardowych testów, które zostały zlecone w celu zbadania chronicznych, subiektywnych objawów nieznanego pochodzenia. Przyczyna.27 Pacjenci z chorobą w tej kategorii mają co najwyżej tylko jednoznaczne dowody zakażenia B. burgdorferi, ponieważ wartość prognostyczna dodatnich wyników serologicznych w tym ustawieniu jest mała.27,28. Chociaż niektórzy klinicyści oferowaliby pacjentom z chorobą kategorii 3 empiryczne 2 do 4 tygodni doustnego antybiotykoterapii, należy poinformować takich pacjentów, że diagnoza jest niepewna i że korzyści z leczenia są mało prawdopodobne.
Pacjenci z chorobą w kategorii 4 mają objawy związane z zespołem po przebytej boreliozie29. W prospektywnych badaniach pacjentów z rumieniem wędrującym subiektywne objawy nieznanej przyczyny występowały rok lub więcej po leczeniu u 0,5 do 13,1% pacjentów. 31 częstość występowania przewyższa liczbę takich objawów w populacji ogólnej, ponieważ żadne z tych badań nie obejmowało grupy kontrolnej. Metaanaliza sugeruje, że częstość występowania takich objawów była większa niż w grupach kontrolnych bez choroby z Lyme, ale analiza ta opierała się na kilku retrospektywnych badaniach, w których diagnoza i leczenie choroby z Lyme często nie spełniały obecnych standardów.
Leczenie objawów choroby poposiłkowej
Kontrolowane badania kliniczne zostały przeprowadzone wyłącznie dla pacjentów z chorobą w kategorii 4. Dane z trzech podwójnie ślepych, randomizowanych, kontrolowanych placebo badań wykazały, że istnieje znaczne ryzyko, z niewielką lub żadną korzyścią, związane z dodatkowym leczeniem antybiotykami u pacjentów, którzy od dawna odczuwają subiektywne objawy po odpowiednim wstępnym leczeniu w przypadku epizodu z Lyme. choroba.32-34
W jednym z tych badań uczestniczyło 78 pacjentów, którzy byli serododatni w kierunku przeciwciał przeciw B. burgdorferi przy wejściu do próby; druga próba objęła 51 pacjentów seronegatywnych.32 Wszyscy pacjenci mieli przedobjawowe obiektywne objawy choroby z Lyme, najczęściej zdiagnozowaną przez rumień rumień wędrujący. Pacjenci byli leczeni albo 1-miesięcznym cyklem ceftriaksonu podawanym dożylnie, a następnie 2-miesięcznym doksycykliną podawanym doustnie lub z identycznym występowaniem dożylnym, a następnie doustnym placebo. Pacjenci byli oceniani podczas rejestracji i 3 miesiące po zakończeniu leczenia, korzystając z 36-elementowego badania ogólnego dotyczącego krótkich wyników badań lekarskich (SF-36). Nie było istotnych różnic w punktacji między pacjentami z grupy antybiotyków i grupy placebo.
W jednoośrodkowym badaniu przeprowadzonym przez Krupp i wsp. 55 pacjentów z ciężkim zmęczeniem (mierzonych w kwestionariuszu składającym się z 11 elementów) po leczeniu dobrze udokumentowanej boreliozy poddano randomizacji w celu otrzymania ceftriaksonu lub identycznego, występującego placebo przez 28 dni. .33 Badacze zgłosili zmniejszenie wyników w zakresie ciężkości zmęczenia w grupie ceftriaksonu, która przekroczyła redukcję w grupie placebo o 13 punktów procentowych (tj. Zmniejszenie o 22% w porównaniu do
[podobne: echo serca poznań, lista oczekujących na leczenie sanatoryjne, czynnik von willebranda ]

0 thoughts on “Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” cd”