Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” czesc 4

Nie było istotnej różnicy między grupami pod względem stopnia poprawy zgłoszonego stanu zdrowia na podstawie wyniku SF-36. Pacjenci z grupy ceftriaksonu byli istotnie bardziej skłonni niż w grupie placebo do prawidłowego określenia przypisywania leczenia pod koniec terapii, co budziło obawy, że maskowanie zostało naruszone, a efekt placebo może wyjaśnić większą poprawę wyników w zakresie nasilenia leczona grupa.33 Antybiotykoterapia może wyrządzić znaczną szkodę pacjentom leczonym z powodu przewlekłej choroby z Lyme lub objawów choroby po przebytym boreliozie.2 Po podaniu ceftriaksonu wystąpiły zagrażające życiu anafilaksje33 i powikłania żółciowe wymagające cholecystektomii35. Kandydność po zakażeniu cewnikiem dożylnym doprowadziła do śmierci37. W nieopublikowanym badaniu, w którym 37 pacjentów poddano randomizacji w celu uzyskania 10 tygodni leczenia ceftriaksonem lub placebo, około jedna piąta pacjentów miała ciężkie zdarzenia niepożądane, z których większość były związane z cewnikami dożylnymi.37 Ze względu na ryzyko wystąpienia poważnych zdarzeń niepożądanych w ich badaniu, Krupp et al. stwierdził, że powtarzające się kursy leczenia antybiotykami nie są wskazane w przypadku utrzymujących się objawów po boreliozie, w tym związanych ze zmęczeniem i dysfunkcją poznawczą 33.
Kryteria kwalifikacji dla dwóch kontrolowanych badań przewidywały, że objawy muszą być na tyle poważne, aby zakłócać zdolność pacjenta do funkcjonowania.32 Zatem stan zdrowia fizycznego pacjentów włączonych do tych dwóch badań był równoważny z stanem zdrowia u pacjentów z zastoinową niewydolnością serca lub chorobą zwyrodnieniową stawów. 32 Stwierdzenie to było zgodne z projektem badania, ale zostało ono przez niektórych błędnie zinterpretowane, aby wskazać, że pacjenci z objawami pop-boreliozy są zazwyczaj poważnie niepełnosprawni.
Badacze, którzy przeprowadzili kontrolowane próby leczenia, mieli duże trudności ze znalezieniem pacjentów, którzy spełnili kryteria włączenia, pomimo intensywnych wysiłków, które obejmowały zarówno zgłoszenie, jak i udział grup i stowarzyszeń wspierających chorobę z Lyme.32,33 W przypadku dwóch z trzech badań dodatkowe miejsca musiały być zaangażowane, 32 a okres rejestracji musiał zostać przedłużony dla wszystkich trzech badań.32,33 Aby zapisać 55 pacjentów w jednym z badań, badacze musieli przebadać ponad 500 osób, z których większość została wykluczona z powodu nieobecności udokumentowanej historii choroby z Lyme33. Ta trudność związana z rejestracją wydaje się odzwierciedlać niedobór osób z dobrze udokumentowaną boreliozą, u których rozwijają się klinicznie znaczące problemy po konwencjonalnym leczeniu.
Mimo, że anegdotyczne dowody i wnioski z niekontrolowanych badań zostały użyte w celu zapewnienia wsparcia dla długotrwałego leczenia przewlekłej choroby z Lyme, 18-20 odpowiedź na leczenie sama w sobie nie jest ani wiarygodnym wskaźnikiem, że diagnoza jest dokładna, ani dowodem przeciwdrobnoustrojowego działania leczenia. . Wielu pacjentów z objawami przerywanymi lub z samoograniczeniem może czuć się lepiej w miarę upływu czasu w wyniku naturalnego przebiegu ich stanu, a kontrolowane próby wskazują, że blisko 40% pacjentów z objawami po przebytej boreliozie ma pozytywną odpowiedź na placebo. Ponadto ocena zmiany objawów może zostać zakłócona przez działanie przeciwzapalne i inne nieantybakteryjne działanie antybiotyków.26 Ponadto opublikowane doniesienia o niekontrolowanych badaniach antybiotyków w leczeniu przewlekłej boreliozy stosowały słabo wystandaryzowane definicje przypadków i albo nieokreślone kryteria interpretacji immunoblot lub kryteria, które następnie okazały się mieć bardzo niską specyficzność (około 60%)
Trwałe B
[podobne: nietolerancja pokarmowa test, gliceryna na włosy, gliceryna na wlosy ]

0 thoughts on “Krytyczna ocena „przewlekłej choroby z Lyme” czesc 4”