Palenie, a nie POChP, jako choroba AD 2

Chociaż CAT ma być swoisty dla POChP, 11 większości jego domen jest raczej nieswoistych i może odzwierciedlać współistniejące choroby dróg oddechowych (astma i rozstrzenie oskrzeli) i choroby niezwątrobowe (niewydolność serca, choroba niedokrwienna serca, otyłość i depresja), które przyczyniają się do wieloaspektowe choroby przewlekłe wywołane paleniem. Co ciekawe, przewlekłe zapalenie oskrzeli, które niegdyś uważano za jeden z dwóch charakterystycznych składników POChP (drugi był rozedmą płuc), występuje u mniejszości palaczy, co sugeruje objawy ogólnoustrojowe, takie jak ucisk w klatce piersiowej, duszność i ograniczoną energię, może być bardziej reprezentatywny dla szerokich skutków palenia. Obydwa badania, odpowiednio, 5 razy odpowiednio skupiły się na historii palenia jako głównym kryterium, ale w obu badaniach skupiono się na płucach jako na narządzie docelowym, a POChP jako na pierwotnej chorobie, którą należy zbadać. Wyniki sugerują, że samo palenie powinno być uważane za chorobę i należy do niego podejść w całej jego złożoności.1,12 Ponieważ nasza baza danych o leczeniu pochodzi wyłącznie od osób z niedrożnością dróg oddechowych, powinniśmy prawdopodobnie ograniczyć zalecenia do diagnozy i leczenia potwierdzonego spirometrycznie. POChP, która jest określona zgodnie z aktualnymi wytycznymi.3 Te nowe badania, 6, pomagają nam zdefiniować tę nową kohortę pacjentów z przewlekłymi objawami oddechowymi bez przeszkód. Teraz to od nas zależy, jak je leczyć, aby zmniejszyć objawy i zapobiec zaostrzeniom .3,4,12
Finansowanie i ujawnianie informacji
Formularze ujawnień dostarczone przez autora są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu pod adresem.
Author Affiliations
Od Dipartimento di Medicina Metabolica, Nuovo Ospedale Civile Sant Agostino Estense, Azienda Unitá Sanitaria Locale di Modena, Azienda Ospedaliero-Universitaria Policlinico di Modena, Universit? degli Studi di Modena e Reggio Emilia, Modena, Włochy.

Materiał uzupełniający
Referencje (12)
1. Zdrowotne konsekwencje palenia tytoniu – 50 lat postępu: raport lekarza ogólnego. Atlanta: Departament Zdrowia i Opieki Społecznej, Ośrodki Kontroli i Prewencji Chorób, Krajowe Centrum Zapobiegania Przewlekłym Chorobom i Promocji Zdrowia, Urząd ds. Palenia i Zdrowia, 2014.

2. Hunter DJ, Reddy KS. Choroby niezakaźne. N Engl J Med 2013; 369: 1336-1343
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
3. Globalna inicjatywa na przewlekłą obturacyjną chorobę płuc. Globalna strategia diagnozowania, leczenia i zapobiegania przewlekłej obturacyjnej chorobie płuc (aktualizacja 2016) (http://www.goldcopd.org).

4. Vanfleteren LE, Spruit MA, Groenen M i in. Klastery chorób współistniejących oparte na potwierdzonych obiektywnych pomiarach i ogólnoustrojowym zapaleniu u pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc. Am J Respir Crit Care Med 2013; 187: 728-735
Crossref Web of Science Medline
5. Woodruff PG, Barr RG, Bleecker E, i in. Kliniczne znaczenie objawów u palaczy z zachowaną czynnością płuc. N Engl J Med 2016; 374: 1811-1821
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline