Palenie, a nie POChP, jako choroba

1 miesiąc ago

Palenie powoduje nie tylko raka, ale także choroby sercowo-naczyniowe, takie jak udar, choroba niedokrwienna serca, nadciśnienie, choroba zakrzepowo-zatorowa i choroba tętnic obwodowych, choroby płuc, takie jak przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) i wiele innych chorób, w tym (ale nie wyłącznie). cukrzyca typu 2, reumatoidalne zapalenie stawów, zaćma i zwyrodnienie plamki żółtej.1 Choroby te rozwijają się z wiekiem i przyczyniają się w różnym stopniu do obecnej epidemii chronicznych chorób niezakaźnych związanych z paleniem i starzeniem się.1,2 Mimo że skutki palenia są szerokie i niszczące, wiele badań związanych z paleniem tradycyjnie koncentruje się na płucach, ponieważ płuca są uważane za główny organ do palenia 3. Mimo że POChP jest jedną z głównych konsekwencji palenia, POChP zazwyczaj sam nie istnieje, ponieważ prawie zawsze wiąże się z towarzyszącymi mu przewlekłymi chorobami oddechowymi i niewydolnymi.43, które przyczyniają się do objawów klinicznych i nasilenia choroby układowej wywołanej paleniem tytoniu.
POChP, zdefiniowana przez Globalną Inicjatywę na Przewlekłą Obturacyjną Chorób Płuc, diagnozuje się jako uporczywe ograniczenie przepływu powietrza przez palaczy.3 Ta definicja ma ograniczenia w praktyce klinicznej, ponieważ nie wspomina o objawach i dotyczy tylko palaczy, u których rozwinęło się ograniczenie przepływu powietrza. W rzeczywistości, jedyną POChP, którą znamy dobrze, jest ta, która definiowana jest jako ograniczenie przepływu powietrza przez palaczy, ponieważ większość danych dostępnych w patofizjologii i leczeniu POChP pochodzi od palaczy z ograniczeniem przepływu powietrza, które zostało określone zgodnie z oceną spirometryczną. 3
Woodruff i jego współpracownicy podają w tym numerze Journal5 informacje na temat grupy palaczy z prawidłowymi wynikami spirometrii, którzy mają przewlekłe objawy ze strony układu oddechowego, zaostrzenia (określane jako stosowanie antybiotyków, ogólnoustrojowych glikokortykosteroidów lub obu, lub zdarzenie związane z korzystaniem z opieki zdrowotnej, takie jak: wizyta w gabinecie lekarskim, przyjęcie do szpitala lub wizyta w oddziale ratunkowym w celu zaostrzenia choroby układu oddechowego), niższa niż w przypadku zwykłej tolerancji wysiłku fizycznego i badania obrazowe zapalenia oskrzelików. W związku z tym dochodzą do wniosku, że spirometria nie jest wystarczająca do określenia zakresu choroby płuc wywołanej paleniem. Wyniki te potwierdzają i rozszerzają wyniki innego niedawno dużego badania, które wykazało, że ponad 50% objawowych osób palących z prawidłowymi wynikami w spirometrii ma znaczne upośledzenie czynności układu oddechowego i dowody rozedmy płuc na obrazowanie.6 Większość z tych objawowych osób palących z normalną spirometry są często leczone (bez żadnych dowodów) za pomocą wziewnych leków rozszerzających oskrzela i glikokortykosteroidów – to znaczy są traktowane jak pacjenci z POChP, ale nie mają POChP zgodnie z naszą obecną definicją.
Te dwa badania wprowadzają ważną zmianę paradygmatu w naszym podejściu do choroby wywoływanej przez palenie. Oba badania pokazują, że pacjenci z przewlekłymi objawami oddechowymi bez ograniczenia przepływu powietrza mają takie same konsekwencje oddechowe jak ci, którzy mają łagodną do umiarkowanej niedrożność przepływu powietrza i otrzymują oficjalne oznaczenie diagnostyczne POChP. To odkrycie mówi nam, że objawy są co najmniej tak samo czułe jak ograniczenie przepływu powietrza w ustalaniu diagnozy choroby wywołanej paleniem tytoniu. Obserwacja, że zapalenie oskrzelików i rozedma płuc, które są wykrywane za pomocą komputerowego tomograficznego skanowania, może być obecna u niektórych palaczy bez ograniczenia przepływu powietrza, co stanowi podstawę biologiczną tych wniosków i przypomina nam, po raz kolejny, że POChP może być chorobą cichego płuca . strefa zdefiniowana przez Meada prawie 50 lat temu – miejsce, w którym mogą wystąpić zmiany patobiologiczne, które nie są wykrywane przez zmiany w wymuszonej objętości wydechowej w ciągu sekundy (FEV1) .7 Te dwa badania wskazały na złożony zespół kliniczny, który jest w praktyce traktowane jako POChP, nawet gdy nie ma ograniczenia przepływu powietrza – zespół bardzo przypominający niewydolność serca bez upośledzenia frakcji wyrzutowej.
Byłoby użyteczne, gdybyśmy mieli sposób na wykrycie nieprawidłowości zanim pojawią się klinicznie, aby interwencja mogła zapobiec pełnowymiarowej chorobie. Od ponad 50 lat badania nad paleniem koncentrują się na pomiarach czynności płuc, w tym spirometrii, w celu wykrycia wczesnej POChP.9,10 Teraz wiemy, że objawy mogą być co najmniej tak samo czułe i na pewno bardziej użyteczne w identyfikacji pacjentów, którzy potrzebna wczesna interwencja. 5,6,10 To odkrycie wyraźnie sugeruje, że FEV1 nie jest wrażliwa u znacznej większości palaczy i może być tylko jednym z narzędzi potrzebnych do wczesnej diagnozy w podgrupie palaczy.
Korzystanie z kwestionariusza badania oc
[więcej w: dermatologia, psycholog sportu, nefrolog Wrocław ]
[patrz też: leki od a do z, echo serca poznań, internista pruszków ]

0 thoughts on “Palenie, a nie POChP, jako choroba”