Profilaktyczna ablacja cewnika w celu zapobiegania terapii defibrylacyjnej ad 5

Średni czas obserwacji (. SD) wynosił 22,5 . 5,5 miesiąca (zakres od 0 do 26). Podczas obserwacji żaden pacjent nie otrzymywał środka przeciwarytmicznego (innego niż beta-blokery) przed osiągnięciem pierwotnego punktu końcowego. Po tym, jak pacjent miał zdarzenie ICD, lekarz mógł swobodnie leczyć pacjenta, tak jak było to klinicznie uzasadnione, z czynnymi błonowo środkami antyarytmicznymi (zazwyczaj amiodaronem lub sotalolem), ablacją cewnika (w tym z ablacją z powtórnym cewnikiem u pacjentów, którzy zostali włączeni do ablacji grupa) lub oba. Tabela 2. Tabela 2. Punkty końcowe. Rycina 1. Rycina 1. Kaplan-Meier Estymacja podstawowego punktu przeżycia wolnego od terapii ICD. ICD oznacza wszczepialny kardiowerter-defibrylator.
Jak pokazano w Tabeli 2, po 2 latach obserwacji 8 pacjentów z grupy ablacyjnej (12%) i 21 z grupy kontrolnej (33%) otrzymało co najmniej jeden epizod odpowiedniej terapii ICD, definiowanej jako wstrząsy lub antyciotyk stymulacja (współczynnik ryzyka, 0,35, przedział ufności 95% [CI], 0,15 do 0,78, P = 0,007). Analiza Kaplan-Meier tego pierwszorzędowego punktu końcowego ujawnia postępującą dywergencję krzywych dla przeżycia wolnego od terapii ICD (Figura 1). Analiza wieloczynnikowa dostosowana do charakterystyki pacjentów i stosowania leków na początku badania nie zmniejszyła wielkości zaobserwowanego efektu (współczynnik ryzyka, 0,31, 95% CI, 0,13 do 0,76, P = 0,01).
Rysunek 2. Wykres 2. Wskaźniki zagrożenia i 95% przedziały ufności dla następnej terapii ICD według podgrupy. Wykres pokazuje współczynniki ryzyka (czarne romby) z 95% przedziałami ufności (linie poziome) i wartościami P dla interakcji między efektem leczenia a zmienną każdej podgrupy. Z powodu ograniczonej liczby pacjentów w niektórych podgrupach odnotowuje się szerokie przedziały ufności. Przerywana linia pionowa wskazuje współczynnik ryzyka dla całej populacji. NYHA oznacza New York Heart Association i wszczepialny kardiowerter-defibrylator ICD.
Jak pokazano na ryc. 2, nie stwierdzono istotnych różnic w wpływie ablacji na pierwotny punkt końcowy jakiegokolwiek późniejszego leczenia ICD w żadnej z analiz podgrup. Obejmowały one stratyfikację w zależności od płci, klasy czynnościowej, wieku, funkcji komorowej (w tym u pacjentów z najcięższą depresją), arytmii wskaźnikowej, typu ICD oraz obecności lub braku nadciśnienia, cukrzycy i wcześniejszej rewaskularyzacji.
Rysunek 3. Rysunek 3. Kaplan-Meier Szacunki wtórnych punktów końcowych. ICD oznacza wszczepialny kardiowerter-defibrylator.
Sześciu pacjentów przydzielonych do ablacji (9%) i 20 pacjentów kontrolnych (31%) otrzymało co najmniej jeden odpowiedni wstrząs ICD (z wyłączeniem stymulacji anty-kardiologicznej) (P = 0,003) (Figura 3A). Nastąpił trend w kierunku zmniejszonej śmiertelności w grupie ablacyjnej w porównaniu z grupą kontrolną (9% vs. 17%, P = 0,29) (tabela 2). Burze ICD wystąpiły u 4 pacjentów przypisanych do ablacji (6%) i 12 pacjentów kontrolnych (19%) (P = 0,06).
Niekorzystne skutki
Rysunek 4. Rysunek 4. Wpływ ablacji substratu na funkcję komorową. Frakcje wyrzutowe lewej komory (LVEF) na początku badania oraz podczas 3-miesięcznych i 12-miesięcznych wizyt kontrolnych pokazano dla grup ablacji (niebieska) i kontrolnej (czerwona)
[hasła pokrewne: lista oczekujących na leczenie sanatoryjne, gliceryna na włosy, echo serca poznań ]

0 thoughts on “Profilaktyczna ablacja cewnika w celu zapobiegania terapii defibrylacyjnej ad 5”