Przypadek nefropatii mrozonej herbaty

1 miesiąc ago

56-letni mężczyzna przedstawił się w szpitalu w maju 2014 r. Ze słabością, zmęczeniem, bólami ciała i podwyższonym poziomem kreatyniny w surowicy (4,5 mg na decylitr [400 ?mol na litr]). Przegląd jego dokumentacji medycznej wskazał poprzedni poziom kreatyniny 1,2 mg na decylitr (110 ?mol na litr) w październiku 2013 r. I 2,5 mg na decylitr (220 ?mol na litr) w lutym 2014 r. Nie miał białkomoczu ani krwiomoczu. Osad moczu wyróżniał się obecnością obfitych kryształów szczawianu wapnia. Nie miał osobistej historii kamieni nerkowych ani rodzinnej historii choroby nerek. Podobno nie spożywał glikolu etylenowego. Nie miał żadnych objawów zahamowania wchłaniania lub historii operacji żołądka. W trakcie dalszego przesłuchiwania pacjentka przyznała się do wypicia szesnastu szklanek 8-uncji mrożonej herbaty dziennie. Pogorszenie niewydolności nerek z objawami mocznicowymi wymagało rozpoczęcia dializy. Rysunek 1. Rysunek 1. Próbki nerkowe-bi opsyjne. Barwienie hematoksyliną i eozyną pokazuje kryształy szczawianu wapnia w kanalikach nerkowych (panel A). Spolaryzowana mikroskopia świetlna pokazuje polaryzowalne kryształy szczawianu wapnia (Panel B). Ze względu na gwałtownie postępujący charakter niewydolności nerek u pacjenta, ale prawidłową wielkość nerki na ultrasonografii, wykonano biopsję nerek, która wykazała wiele kryształów szczawianu, śródmiąższowe zapalenie z eozynofilami i obrzęk śródmiąższowy zgodny z diagnozą nefropatii szczawianowej (Figura 1). Wydalanie szczawianu w moczu było podwyższone o 99 mg (1100 ?mol) w ciągu 24 godzin (normalnie, od 7 do 44 mg [80 do 490 ?moli]). Zgłaszano przypadki ostrej nefropatii szczawianowej w przypadku Averrhoa carambola (owoc gwiezdny), A. bilimbi (owoce ogórka), rabarbaru i orzeszków ziemnych. Nasz pacjent nie miał żadnych czynników, które wcześniej wiązały się z hiperoksalurią, takich jak operacja pomostowania żołądka, nadmie rne spożycie kwasu askorbinowego, stosowanie wyciskania soku lub zatrucie glikolem etylenowym. Średnie dzienne spożycie szczawianu w Stanach Zjednoczonych wynosi od 152 do 511 mg na dzień, 1,2, co jest wartością wyższą niż zalecana przez Akademię Żywienia i Dietetyki (<40 pracy [więcej w: ketogeneza, szpic miniaturowy allegro, przeglądarka skierowan ]

0 thoughts on “Przypadek nefropatii mrozonej herbaty”