Rytuksymab lub azatiopryna Utrzymywanie w zapaleniu naczyn zwiazanym z ANCA

W swoim artykule na temat utrzymywania remisji za pomocą Rytuksymabu w badaniu ANCA związanym z toczącym się zapaleniem naczyń (MAINRITSAN), Guillevin i jego współpracownicy (wydanie z 6 listopada) donoszą, że rituximab zapobiegał nawrotom zapalenia naczyń z udziałem przeciwciał przeciwko anatoprofilom (ANCA) lepiej niż azatiopryna. Jednak projekt badania przechylił pole gry na korzyść rytuksymabu. Figura 2 ich artykułu wskazuje, że infuzję 500 mg rituximabu podawano co 6 miesięcy przez 18 miesięcy. Dodatkowo podawano dodatkową dawkę rytuksymabu w punkcie wyjściowym. Natomiast w kohorcie z azatiopryną leczenie azatiopryną stopniowo zmniejszało się podczas obserwacji. Ten projekt wymaga dwóch pytań. Po pierwsze, jaki byłby wynik badania, gdyby dawka azatiopryny była utrzymywana na stałym poziomie, a dawka rytuksymabu była stożkowa? Po drugie, dlaczego uznano za konieczne zmniejszenie dawki azatiopryny? Dekady doświadczeń wskazują, ż e azatiopryna jest względnie bezpieczną długotrwałą terapią. Tego nie można powiedzieć o rituximab.2,3 Biorąc pod uwagę stosunkowo niski koszt i bezpieczeństwo azatiopryny, powinien on pozostać preferowaną terapią podtrzymującą w zapaleniu naczyń związanym z ANCA, przynajmniej do czasu, aż staną się dostępne lepsze informacje. Lee A. Hebert, MD Anthony Alvarado, MD Brad Rovin, MD Ohio State University Wexner Medical Center, Columbus, OH zawietrzny. edu Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. 3 Referencje1. Guillevin L, Pagnoux C, Karras A, i in. Rytuksymab a azatiopryna w leczeniu podtrzymującym zapalenia naczyń związanym z ANCA. N Engl J Med 2014; 371: 1771-1780 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline 2. Marco H, Smith RM, Jones RB, i in. Wpływ leczenia rytuksymabem na poziomy immunoglobulin u pacjentów z wielonarządową chorobą autoimmunologiczną. BMC Musculoskelet Disord 2014; 15: 178-178 Crossref Web of Science Medline 3. Walsh M, Flossmann O, Berden A i in. Czynniki ryzyka nawrotu zapalenia naczyń wywołanego przeciwciałem cytoplazmatycznym przeciwnowotworowym. Arthritis Rheum 2012; 64: 542-548 Crossref Web of Science Medline Guillevin i in. donoszą, że więcej pacjentów z zapalnymi naczyniotokami związanymi z ANCA doszło do remisji w 28 miesiącu rytuksymabem niż azatiopryną. Spośród 57 pacjentów, którzy otrzymali rituksymab, tylko z 3 pacjentów, u których wystąpił poważny nawrót, miał jednocześnie nieobecność obu komórek B rekonstytucja i anty-proteinaza 3 dodatni wynik testu ANCA. W badaniu Rituximabu w badaniu ANCA-Associated Vasculitis (RAVE) tylko z 24 pacjentów w grupie rytuksymabu, u których nawrót wystąpił pomiędzy 6 miesiącem a 18 miesiącem, miało jednocześnie niewykrywalne limfocyty B i negatywne oznaczenia ANCA.1 Chociaż wyniki te wydają się być spójny, należy wziąć pod uwagę różnicę między brakiem l imfocytów B i nieobecnością rekonstytucji limfocytów B. Rzeczywiście, w próbie RAVE ustalono progi definiujące wyczerpywanie, ponowny wybór i rekonstytucję limfocytów B. Brak danych w celu zdefiniowania znormalizowanych poziomów komórek B, które mogłyby – w połączeniu ze statusem ANCA – wiarygodnie identyfikować pacjentów z bardzo niskim ryzykiem nawrotu. Ustalenia te potwierdzają koncepcję badania MAINRITSAN 2 (ClinicalTrials.gov number, NCT01731561), w którym podaje się dawkę zapobiegawczą rytuksymabu zgodnie z wcześniej ustalonymi poziomami komórek B i stanem ANCA. Frédéric Vandergheynst, MD Szpital Uniwersytecki Erasme, Bruksela, Belgia ac.be Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem. Odniesienie1. Specks U, Merkel PA, Seo P, et al. Skuteczność reżimów indukcji remisji w przypadku zapalenia naczyń związanej z ANCA. N Engl J Med 2013; 369: 417-427 Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline Gui llevin i in. wnioskuj, że więcej pacjentów z zapaleniem naczyń związanym z ANCA doznało remisji z rytuksymabem niż z azatiopryną. Azatiopryna jest prolekiem wymagającym bioaktywacji do aktywnych metabolitów poprzez wieloetapowy metabolizm, który obejmuje S-metylotransferazę tiopuryny (TPMT) .1 Różnice w aktywności TPMT, szczególnie niski i bardzo wysoki poziom aktywności, wyjaśniają dużą część zmienności osobniczej w produkcji metabolitów i odpowiedź terapeutyczna. Z jednej strony, zaleca się badania przesiewowe przed niedoborem TPMT przed rozpoczęciem leczenia, aby zapobiec zagrażającym życiu hematologicznym zdarzeniom niepożądanym.2 Z drugiej strony, ostatnio odkryliśmy, że bardzo wysoki poziom aktywności TPMT (obserwowany u około 15% pacjentów) przewiduje słaba odpowiedź terapeutyczna na tiopurynę w chorobie zapalnej jelit.3 W związku z tym określenie aktywności TPMT, która często występuje w praktyce, powinno umożliwić identyfika cję ekstremalnych fenotypów, które mogą informować o terapii dostosowanej farm [patrz też: Psycholog Wrocław, stomatolog zielona góra, Implanty Stomatologiczne ]

[przypisy: kardiolog ciechanów, czynnik von willebranda, hipotermia tekst ]

0 thoughts on “Rytuksymab lub azatiopryna Utrzymywanie w zapaleniu naczyn zwiazanym z ANCA”