Transplantacja komórek hematopoetycznych w wieku 50 lat ad

1 miesiąc ago

Jego pierwsi pacjenci mieli bardzo zaawansowaną białaczkę, a Thomas dołożył ogromnych starań, aby wesprzeć ich w procedurze, w tym poprosić personel o oddanie płytek krwi, stosując pacjentów z przewlekłą białaczką szpikową jako dawców granulocytów i współpracując z Robertem Hickmanem przy opracowaniu cewnika dożylnego. wyżywienie. Gdy GVHD rozwinęło się u pacjentów, Thomas zaszczepił konie ludzkimi limfocytami, aby stworzyć globulinę antyitocytarną jako leczenie (i został kopnięty więcej niż jeden raz w tym procesie). Większość pacjentów zmarła na postępującą białaczkę lub powikłania po transplantacji, ale niektórzy weszli w całkowitą remisję. W 1970 r. Grupa z Seattle opublikowała wyniki swoich badań dotyczących pacjentów z białaczką, aw 1972 r. Zgłosiła pierwsze udane alogeniczne transplantacje z powodu niedokrwistości aplastycznej. W 1975 r. Thomas opublikował artykuł przedstawiający plateau na krzywej przeżycia pacjentów, którzy otrzymali przeszczepy w ostrej białaczce końcowej, co sugeruje, że u niewielkiej liczby pacjentów uzyskano lekarstwo.3 To lekarstwo na nawet niewielki procent nieuleczalnie chorych pacjenci skłonili Thomasa do zbadania przeszczepu na wcześniejszym etapie choroby, aw 1979 r. on i jego koledzy zgłosili osiągnięcie współczynnika wyleczenia powyżej 50% z przeszczepem na ostrą białaczkę szpikową, która była w remisji.4 Początkowo transplantacja była ograniczona do około 25% pacjentów z dopasowanym rodzeństwem lub identycznym dawcą bliźniaczym. W połowie lat 70. wykazano, że autologiczny przeszczep szpiku jest potencjalnie przydatny, gdy niektórzy pacjenci z chłoniakiem nieziarniczym byli leczeni za pomocą terapii wysokimi dawkami, po których następowała infuzja ich własnego uprzednio pobranego i zamrożonego normalnego szpiku. Pod koniec lat 70. grupa z Seattle przeprowadziła pierwsze udane przeszczepienie szpiku od dobranego, niespokrewnionego dawcy u pacjenta z białaczką, co pomogło stymulować tworzenie programu dawcy szpiku, a następnie rejestrację i pisanie ponad 11 milionów ochotników. dawcy. Postępy te, w połączeniu z nowym wykorzystaniem krwi pępowinowej jako źródła krwiotwórczych komórek macierzystych, oznaczają, że dzisiaj odpowiedni dawcy można znaleźć dla znacznej większości pacjentów. Ponadto badania kliniczne sprawiły, że transplantacja stała się mniej niebezpieczna, wraz z opracowaniem bezpieczniejszych metod preparatywnych w celu wyleczenia raka i osiągnięcia wszczepienia, lepszej profilaktyki przeciw GVHD oraz udoskonalonych środków zapobiegających zgonom z powodu oportunistycznych zakażeń.
Transplantacja komórek hematopoetycznych jest teraz dostępna w 500 lub więcej ośrodkach w ponad 50 krajach. Przeszczep z dopasowanego rodzeństwa jest leczeniem z wyboru w ciężkiej niedokrwistości aplastycznej i może wyleczyć talasemię i anemię sierpowatą. Polepszenie przeżycia z autologicznym przeszczepem wykazano w przypadku nawrotowych chłoniaków nieziarniczych oraz w początkowej terapii szpiczaka mnogiego. Badania wykazują także przewagę przeżywalności po przeszczepieniu od dopasowanego rodzeństwa u dorosłych z ostrą szpikową lub ostrą białaczką limfatyczną w pierwszej remisji. Powtórna choroba Hodgkina i zaawansowana mielodysplazja są również wskazaniami do zabiegu.
Oprócz swojego terapeutycznego znaczenia, rozszerzony eksperyment Thomasa miał szeroki wpływ naukowy na hematologię, immunologię i onkologię
[patrz też: lista oczekujących na leczenie sanatoryjne, ginekolog na nfz wrocław, mel by melissa allegro ]

0 thoughts on “Transplantacja komórek hematopoetycznych w wieku 50 lat ad”