Wartość Pilnej Specjalistycznej Opieki nad TIA i Lekkim Udarem

1 miesiąc ago

Pacjenci z niewielkim udarem lub przemijającym atakiem niedokrwiennym (TIA), scharakteryzowanym jako krótki epizod dysfunkcji neurologicznej spowodowanej ogniskowym niedokrwieniem mózgu bez zawału, mają najmniejszą niepełnosprawność i najwięcej do stracenia w przypadku udaru. Pacjenci z zanikającymi objawami mogą prześlizgnąć się przez nasze systemy w celu wykrycia ostrego udaru, spowodowanego opóźnieniami pacjentów w uzyskaniu porady medycznej lub oceną klinicystów, że pilne leczenie nie jest konieczne. Ta utracona szansa jest jeszcze bardziej niepokojąca, biorąc pod uwagę ogromną poprawę jakości prewencji pierwotnej i wtórnej udaru mózgu, która obejmuje oparte na dowodach leczenie przeciwpłytkowe i doustne leczenie przeciwzakrzepowe; lepsza kontrola nadciśnienia, dyslipidemii i cukrzycy; dokładniejsze i bardziej czułe neuroobrazowanie; zwiększone stosowanie leków trombolitycznych i interwencyjnych w przypadku ostrego udaru; i zorganizowane systemy leczenia udarów, które są przeznaczone do szybkiej oceny pacjentów z objawami. Podobnie jak szybka diagnoza i leczenie ostrego udaru ma poprawione wyniki, pilna ocena pacjentów z TIA lub niewielkim udarem oraz stosowanie leczenia prewencyjnego może znacznie zmniejszyć ryzyko udaru mózgu.1 Wykazanie tych dramatycznych wyników w badaniach klinicznych, jednak , nie są wystarczające i wymagają wdrożenia i rozpowszechnienia udanych programów społecznościowych. W tym wydaniu czasopisma Amarenco i jego współpracownicy2 zgłaszają bardzo niskie ryzyko udaru mózgu po urazie TIA lub niewielkim udarze mózgu w wyspecjalizowanych jednostkach TIA, w których pilne usługi oparte na dowodach są dostarczane przez specjalistów od udarów mózgu. Korzystając z danych z dużego, międzynarodowego rejestru (projekt TIAregistry.org), autorzy zgłaszają ryzyko udaru tylko 1,5% po 2 dniach, 2,1% po 7 dniach i 3,7% po 90 dniach od wystąpienia objawów. Chociaż nie było to badanie z randomizacją i nie było grupy porównawczej do oceny, czy wyspecjalizowane jednostki działały lepiej niż jednostki niespecyficzne, ryzyko to jest znacznie niższe niż oczekiwano. Wyniki w tym badaniu były co najmniej o 50% niższe niż w poprzednich badaniach, w których ryzyko udaru mieściło się w przedziale od 8% do 20% po 30 i 90 dniach, a nawet 10% w ciągu pierwszych 2 dni po wystąpieniu objawów.3 -5
Badanie TIAregistry.org nie jest pierwszym, które wykazało, że wskaźniki udaru mózgu po TIA i mniejszym udarze zmalały. Wczesne zastosowanie istniejących strategii zapobiegania udarom (EXPRESS) wykazało 80-procentowe zmniejszenie ryzyka 90-dniowego udaru u pacjentów, którzy otrzymali wczesne leczenie w dedykowanych klinikach TIA, które były dostępne 24 godziny na dobę w ramach kompleksowego centrum leczenia udaru mózgu. 6 Ponadto, systematyczny przegląd oceniający ryzyko udaru po TIA przekonująco wykazał, że szybka opieka nad pacjentami w klinikach TIA znacznie zmniejszyła ryzyko udaru tylko o 2% po 7 dniach.7
Mimo że wyniki projektu TIAregistry.org są uderzające, musimy przyznać, że uczestniczące strony nie zostały losowo wybrane; były raczej wyspecjalizowanymi programami specjalistycznymi z minimalnymi rocznymi wymaganiami ilościowymi. W 21 krajach uczestniczyły ośrodki w 21 krajach, ale nie miało to miejsca w Stanach Zjednoczonych, a 3 kraje – Niemcy, Hiszpania i Francja – stanowiły 48% zakwalifikowanych pacjentów. Badanie wykazało, że powszechna, systematyczna realizacja wyspecjalizowanych jednostek TIA w wielu miejscach, krajach i kontynentach może mieć wpływ na opiekę nad tymi pacjentami.
Jest kilka ważnych, istotnych klinicznie wiadomości z projektu TIAregistry.org. Pilna opieka nad pacjentami z TIA lub drobnym udarem mózgu w wyspecjalizowanych klinikach TIA lub dedykowanych jednostkach opieki ze specjalistami od udarów niewątpliwie działa. Specjaliści od udarów ocenili większość tych pacjentów w ciągu 24 godzin od wystąpienia objawów i stwierdzili ostre zawały w tomografii komputerowej lub obrazowaniu metodą rezonansu magnetycznego (MRI) w 33%, noworoczne migotanie przedsionków u 5% (67% z nich otrzymywało leczenie przeciwzakrzepowe przed rozładowaniem ) i zwężenie tętnicy szyjnej w około 16% (27% z nich poddano rewaskularyzacji tętnic szyjnych przed wypisem). Dlatego szybka diagnoza przez specjalistów od udarów doprowadziła do skutecznego wdrożenia opartych na dowodach metod profilaktycznych.
Kolejnym ważnym sukcesem projektu TIAregistry.org było doskonałe tempo przyswajania zgłaszanych przez siebie leków w ciągu 3 miesięcy i 12 miesięcy, które były podobne do wskaźników przy wypisie. Przejście opieki z wyspecjalizowanych jednostek szpitalnych na placówki ambulatoryjne jest często niewystarczające i może prowadzić do słabej komunikacji między usługodawcami. Zarówno wczesna instytucja, jak i ciągłe stosowanie opartych na dowodach metod leczenia zapobiegającego udarowi są konieczne, aby osiągnąć lepsze wyniki.
Wyniki prognostyczne, takie jak wynik ABCD2 dla ryzyka udaru (wy
[patrz też: dermatologia, Implanty Stomatologiczne, laryngolog ]
[przypisy: lista oczekujących na leczenie sanatoryjne, hashimoto objawy psychiczne, inteligencja niższa niż przeciętna ]

0 thoughts on “Wartość Pilnej Specjalistycznej Opieki nad TIA i Lekkim Udarem”